تولید محتوا چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟

امروزه از افراد بسیاری این جمله را می شنویم که ” محتوا پادشاه است”. اما قبل از وارد شدن به جزئیات اینکه چرا این عبارت این همه طرفدار دارد، باید بدانیم که تولید محتوا چیست که لقب پادشاه را گرفته است؟ قبل از تولید هرگونه محتوایی بهتر است بدانیم که چرا باید برای رقابت با سایر کسب وکارها و حضور در این بازار رقابتی باید محتوا تولید کنیم؟ اهمیت تولید محتوا چیست ؟ چرا شرکت های بزرگ برنامه ی تولید محتوا را در اصلی ترین استراتژی ها و تاکتیک هایشان قرار داده اند؟ آیا شما نمی خواهید با جذب مشتریان جدید و مخاطبان هدفمند کسب و کارتان را گسترش دهید؟ اینجاست که اهمیت تولید محتوا نمایان می شود.

تولید محتوا چیست ؟

کارشناسان حوزه ی محتوا تعاریف مختلفی را ارائه کرده اند :

  • تولید هرگونه اطلاعات چه به صورت فیزیکی و یا غیر فیزیکی برای عده ای از مخاطبان.
  • تولید محتوا یعنی تولید اطلاعات در زمینه های خاص برای عده ای مخاطب خاص و انواع رسانه ها به خصوص رسانه های دیجیتال.
  • محتوا صرف نظر از نوع و فرمت اش، قلب و مرکز چیزی است که ما به عنوان یک ابزار بازاریابی به واسطه ی آن با مشتریان و مخاطبان و … ارتباط برقرار می کنیم.
  • محتوا آن چیزی نیست که ما بنویسیم و رتبه ی ما را افزایش دهد و یا مقالات بلند و طولانی هم نیست. محتوا چیزی است که یک پیام را به مخاطب منتقل کند که می تواند هر چیزی باشد.
  • تولید محتوا نحوه ای از بیان مسائل است که می تواند یا به صورت متن یا فیلم یا صدا و یا … باشد.

و انواع و اقسم تعاریف دیگر که همگی آنها نقط مشترک فراوانی دارند. در حالت کلی:

تولید محتوا چیست

اهمیت تولید محتوا چیست و چرا باید محتوا تولید کنیم؟

یکی از مهم ترین دلایلی که کسب و کار ها به سختی وارد پروسه ی تولید محتوا می شوند این است که از مزایای این امر خبر ندارند و سعی می کنند که در منطقه ی امن خود باقی بمانند و بودجه ی خود را به تبلیغات سنتی با هزینه های فراوان تخصیص دهند. درحالیکه اگر تاثیر تولید محتوا بر کسب و کارشان را بدانند بدون شک به سرعت برنامه ای برای این کار تنظیم خواهند کرد. شرکت های بزرگ دنیا، کارخانه های تولید اطلاعات هستند. امروزه کسانی که اطلاعات تولید می کنند بدون شک جزو قوی ترین ها در حوزه ی فعالیتشان هستند. تولید محتوای هدفمند و اصولی باعث می شود که “مخاطبان جدیدی” با شما آشنا شوند و یا “مخطبان قبلی تان” را متعهد کنید که شما را ترک نکنند. تولید محتوا ی هدفمند باعث می شود که مشتریان خدمات  شما و یا برند شخصی شما را بشناسند و از خدمات شما استفاده کنند و این کار باعث می شود که مشتریان بالقوه ی جدیدی به لیست مشتریان تان اضافه شود. اینکه این مشتریان از محصولات و خدمات شما استفاده کنند با تولید محتوای اصولی قابل انجام است. به صورت کلی اگر شما به صورت حرفه ای و با اصول و سازوکار درست، محتوای هدف دار برای جامعه ی هدف خود تولید کنید موارد زیر اتفاق می افتد:

تولید محتوا چیست

البته  موارد بالا تنها مزیت های کلی تولید محتوا هستند که در نگاه اول به چشم می خورند چراکه تاثیر تولید محتوای اصولی بسیار بیشتر از چیزی است که در بالا ذکر کرده ایم. شما با تولید محتوا به مردم و مخاطبانتان، خوراک برای حرف زدن و موضوع برای بحث کردن می دهید. این کار باعث می شود اسم شما ردوبدل شود و دیگران نیز از برند شما آگاه شوند و همین به نوعی بازاریابی برای شماست که نتیجه اش فروش بیشتر است.

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که تولید محتوا چیست و از اهمیت آن در کسب و کارها توضیح دادیم. در مقالات دیگری به بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که بازاریابی محتوا چگونه می تواند فروش شما را متحول کند. برای تولید محتوایی که بتواند به فروش منجر شود شما باید با قیف فروش و قیف بازاریابی محتوا آشنا باشید و بتوانید با کمک آن به تولید محتوا بپردازید که در مقالات  دیگری آن را بررسی می کنیم.

نوشته تولید محتوا چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ اولین بار در باشگاه موفقان. پدیدار شد.